یو پی اس میهن

یو پی اس ، باتری ، یوپی اس ، باطری

یو پی اس میهن

یو پی اس ، باتری ، یوپی اس ، باطری

یو پی اس ۱۲ ولت

یو پی اس ۱۲ ولت

یو پی اس ۱۲ ولت : این نوع یو پی اس تولید داخل است و دارای مدار آنلاین استفاده میکند. خروجی برق آن ۱۲ ولت است و با خروجی برق ۷٫۲ تا ۱۴۴ آمپر تولید می شود.

دامنه جریان خروجی آنرا برای استفاده در بسیاری از وسایل مصرف کننده برق مستقیم مناسب میکند. یعنی هم درای پورت خروجی برق مستقیم و هم پورت خروجی جریان متناوب ۲۲۰ ولت است.

بطور معمول این نوع باتری دارای ۱ یا دو باتری است که نوع دو باتری آن جریان بیشتری تولید میکند. بطور معمول این نوع یو پی اس ها که از باتری های ۱۲۲ ولت استفاده میکنند در بازار  ایران متداولتر هستند.

همچنین این یو پی اس ها مجهز به مدار کنترل هوشمند برای کنترل مصرف هستند. بعلاوه دارای مدار محافظ دیجیتال ۳۰ ثانیه ای هستند. بطور کلی یو پی اس ۱۲۲ ولت برای مصارف  برق خانگی و اداری محدود مناسب هستند و دارای قیمت مناسب تری نیز می باشند.

عمر مفید این سیستمها بسته به کیفیت باتری های آن بین ۵ تا ۱۰ سال است. توان ذخیره این باتری ها معمولا حدود ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ ولت آمپر است و بطور کلی کمتر از ۱۰۰۰۰ ولت آمپر است.

نمایشگر دیجیتال همه اطلاعات باتری شامل درصد شارژ، جریان و ولتاز خروجی و ورودی  و  دیگر اطلاعات را نشان میدهد. برخی از انواع این یو پی اس مجهز به پورت اتصال مدیریت نیز هستند.

موارد کاربرد یو پی اس ۱۲ ولت

این نوع یو پی اس بدلیل توان ذخیره کم آن دارای موارد کاربرد متمرکز می باشند.کاربردهای خانگی ، فروشگاهی، اداری محدود از این جمله است. زمان ذخیره آن بین  ۳ تا ۵۵ ساعت است و بهمین دلیل برای مصارف متمرکز خیلی مناسب است.

زمان شارژ باتری ها نیز در این مدل ها حدود ۴ ساعت است. مدلهای با توان حدود ۵۰۰۰ ولت  آمپر آن اگر بصورت جفت استفاده شوند برای کاربردهای گستره تر قابل توصیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.